Pentru programari si rezervare loc in tabara: 0742.515.754
0740.191.456

Principii functionale in “igiena” alimentatiei

Un regim sănătos de alimentaţie trebuie să conţină anumite repere orientative ce încep cu orarul bine stabilit al meselor, un ambient adecvat si se termină cu evitarea alimentelor alterate sau cu termen de garanţie, mai important de valabilitate, depăşit.
• înainte de fiecare masă, păstrati-vă cateva minute pentru a vă linişti si relaxa;
• nu purtaţi discuţii in contradictoriu cu ceilalţi comeseni şi nici la telefonul mobil;
• mestecaţi lent şi bine, astfel veţi avea posibilitatea de a savura pe deplin gustul mâncării, deoarece aceasta va veni în contact cu toate papilele linguale gustative;
• înghiţiţi încet şi facţi mici pauze după fiecare 3-4 înghiţituri, pentru a preveni aerofagia („înghiţirea” de aer, ce vă umple stomacul în locul alimentelor);
• nu consumaţi apă in timpul meselor sau imediat după masă, deoarece aceasta modifică pH-ul sucurilor digestive, lăsând alimentele în bună parte nedigerate;
• respectaţi numărul de cel puţin trei mese în cursul unei zile – 3 mese şi două gustări – şi nu săriţi peste micul dejun, acesta este obligatoriu;
• ultima masă a zilei trebuie luată cu cel putin 3-4 ore înainte de culcare, pentru a avea un program optim de somn;
• după mesele bogate trebuie evitată pozişia culcat, cel puţin o ora. În acest fel sunt prevenite tulburările digestive asociate unei hernii hiatale potenţiale (alunecarea unei porţiuni de stomac din abdomen în torace, prin hiatusul esofagian al diafragmului – muşchiul despărţitor situat intre torace si abdomen);
• după mese, nu este indicat efortul fizic sau intelectual, un repaus de ~ 30 minute impunându-se.
• evitaţi alimentele bogate in aditivi şi conservanşi, adaosurile pentru gust şi aromele nenaturale, ce diminuează activitatea si eficacitatea sistemului imunitar. Alimentaţia cât mai naturală, preparată prin metodele clasice de fierbere sau coacere, fără grăsimi sau potenţiatoare de gust, este cea mai bună alegere.
• consumaţi fructe şi legume proaspete în cantitaţi cât mai mari;
• unii specialişti susţin că fructele se pot consuma la ~ o oră distanţă de celelalte mese şi se pot asocia doar intre ele sau cu legumele, evitându-se astfel fenomenele de balonareş
• consumaţi nuci, seminţe de dovleac, migdale, fistic – seminţe în general neprelucrate termic – sunt bune si seminţele din cotoarele de mere si pere sau miezul sâmburilor de caise;